Az internetes kereskedelemben azok a termékek lehetnek sikeresek, amelyek megfelelően standardizáltak, azaz a kiválasztás nem igényel személyes jelenlétet. Ilyenek az Internetes piac legsikeresebb termékei a könyvek, CD-lemezek, számítástechnikai eszközök és elektronikai cikkek.
Praktikusan ez a következőket jelenti:
- Olyan terméket érdemes választani, amelyből a vásárlók mindig ugyanolyat vesznek. Kialakult náluk egy márkahűség. Pl: parfüm, kutyakaja,
- Olyan terméket érdemes vásárolni, amelynek tulajdonságait a vásárló már ismer, megismert máshol. Pl: műszaki cikkek, könyvek, CD-k
- Olyan terméket érdemes választani, amelyet megfelelő módon be tudunk mutatni, pl képek, leírás, műszaki adatok, felhasználás szempontjából
- Olyan terméket érdemes választani, amelyhez a vásárló számára vonzó előnyöket tudunk kapcsolni. Legvonzóbb, ha máshol nem tudja beszerezni :-) De ilyen lehet az olcsó ár, vagy valamilyen csatolt termék, vagy szolgáltatás.
Összességében végiggondolva azthiszem az ajándékbolttal egy kissé mellélőttem, de majd meglátjuk..